eerste weekje in oz! - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van Nicoline Vries - WaarBenJij.nu eerste weekje in oz! - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van Nicoline Vries - WaarBenJij.nu

eerste weekje in oz!

Blijf op de hoogte en volg Nicoline

05 December 2013 | Australië, Arrawarra

Het is vandaag al weer een week geleden dat ik op schiphol stond, klaar voor het avontuur! De week is omgevlogen maar tegelijkertijd lijkt het alsof ik er al een maand zit. Dinsdag de 26e vertrok onze vlucht naar bangkok. De eerste 11,5 uur waren toch wel het zwaarst! Maar met de hulp van gezellige mensen, films en al wat bier in het vliegtuig was de vlucht makkelijk te doen. We kwamen half 7 's ochtends lokale tijd in bangkok aan en na een pauze van 1,5 uur en weer door de douane, gingen we verder met de vlucht naar taipei. Slapen lukte niet echt in het vliegtuig dus de moeheid begon eral in te slaan. Na nog een vlucht van 3,5 uur kwamen we weer 's ochtends lokale tijd (7 uur later dan NL) aan in taipei. Er stond al een taxi op ons te wachten om naar het daghotel te brengen! Hier konden we 6 uur lekker rusten. De stad was best indrukwekkend om te zien, maar het was zeker niet een stad waar ik nog is heen zou willen. We hebben met een deel van de groep even een rondje gelopen door taipei en zijn erna het zwembad in gedoken bij het hotel. Dat was echt heerlijk verfrissend na de vlucht! 'S avonds rond 11 uur vertrok ons laatste vliegtuig naar sydney. We kwamen 's ochtends aan in sydney (10 uur later dan in NL). We werden opgehaald met een busje en reden meteen richting het oprahouse. De hele sfeer was zo geweldig! Met lekkere australische muziek zoals jack johnson reden we door de stad. En wat was het prachtig! Heerlijk warm weer wat wil je nog meer! Wat me gelijk op viel was hoe onwijs veel mensen er hardlopen in sydney. We liepen door een park aan het water naar het opera house en erna door naar de ferry die ons van sydney naar manly vervoerde waar het hostel was. Na een boottochtje van een half uur waren we in het heerlijke manly. Ik snap best waarom australiërs tot de gelukkigste mensen behoren, iedereen sport hier veel, ziet er geweldig uit, hebben constant lekker weer en wonen in een prachtig land!
In manly liepen we langs het strand naar het hostel. Ik had een kamer met 3 andere meiden en een eigen badkamer dus dat was best prima! Ik geloof dat we daarna bijna meteen zijn gaan bbq'en of de barbie zoals ze het hier het noemen. We kregen o.a. kangeroe en koala vlees. Ik wist helemaal niet dat ze koala's ook aten, maar het was best lekker! Na lekker wat biertjes in de tuin van het hostel zijn we daarna naar een kroeg gegaan in manly. Het was er heel apart met een open lucht in het midden wat helemaal niet op viel. Sowieso vind ik dat alle restaurants en uitgaans dingen hier echt mooi zijn ingericht. En de portieren van clubs en kroegen letten hier heel goed op de leeftijd. Naar elk ID wordt wel 10 seconde gestaard.
De tweede dag was een regeldag. We hebben onze bankrekening geopend, medicare geregeld ect. Erna zijn we uit eten geweest en natuurlijk weer uit! Inmiddels was ik echt kapot. Sinds vertrek had ik maar ongeveer 14 uur geslapen bij elkaar in 5 dagen. Maar dat mocht de pret niet drukken! De derde dag was het weer vroeg uit de veren om naar the blue mountains te gaan. Op weg ernaar toe zijn we nog gestopt in een dierentuin met koala's, kangoeroes, dingo's ect. Was heel leuk om al die dieren is in het echt te zien! In the blue mountains hebben we een wandeling gemaakt en erna zijn we gaan bbq'en als lunch. Daarna hebben we er nog een wandeling gemaakt van 300 meter naar beneden (en weer naar boven..) langs allemaal ongelijke trappen. Vond het zo zwaar! Wel prachtig uitzicht. We zijn trouwens met een groep van 18 en nog een paar die bij australian backpackers werken. Het is echt een super leuke groep! :)

'S avonds weer lekker uit geweest en zondag hebben we een mooie wandeling door manly gemaakt en naar het strand en ofcourse uit 's avonds! Maandag was de laatste dag van de groepsreis en konden we surfen. Maar aangezien ik toen al had besloten om het surf kamp te doen, hebben ik en een paar andere gewoon lekker op het strand gelegen!

Dinsdag zou eigenlijk het groeps gedeelte afgelopen zijn maar iedereen bleef toch nog minstens 2 nachten langer in manly. Die dag heb ik lekker een was gedaan en gewoon gechillt! 'S avonds hebben we met een groep op het strand gezeten met gitaren erbij! Lekker cliché :)

Woensdagochtend werden ik en nog 4 jongens en 2 meisjes van de groep opgehaald door een taxi om ons naar sydney te brengen. En natuurlijk hadden we weer verslapen... Maar gelukkig wachtte de taxi op ons. We werden in sydney opgehaald door een typische surfer dude, waarmee we met een bus naar spot x gingen, waar het surfkamp mojosurf was. Het was bijna 10 uur rijden maar dat was wel lekker aangezien ik dan eindelijk is kon slapen haha. Dat was de afgelopen week weinig gebeurt.

En nu zit ik dus hier! Gisteravond aan gekomen en lekker rond een kampvuur gezeten. Vanochtend de eerst surf les gehad. Vind het echt super leuk! Wel heel vermoeiend. Over 3 kwartier hebben we nog 2 uur surfen. Gelukkig serveren ze wel uitgebreide lekkere maaltijden ;) die heb je nodig om je energie weer op te bouwen. Het mojo kamp bestaat uit allemaal huisjes en een binnenplaats en ligt meteen aan het strand waar alleen wij komen. Ideaal! Nu ga ik me spullen pakken voor de 2e surf les!

Liefs Nicoline

  • 05 December 2013 - 11:54

    Sascha:

    Hoi Nicoline,

    Wat een leuk verslag zeg, ik krijg meteen zin om ook jouw kant op te gaan.
    Van Lara hoorde ik al dat je echt aan het genieten bent, dus doe dat maar lekker!
    Hier heel slecht weer, vanmiddag worden hier windstoten van 120 km per uur verwacht, heerlijk zo met Sinterklaas! Ben benieuwd naar je volgende verslag! Veel plezier met surfen! Liefs Sascha

  • 05 December 2013 - 12:28

    Irene Grootendorst:

    Hai Nicoline,

    Oh wat een heerlijk enthousiast verhaal. Zo te lezen heb jij het heeeeel goed naar je zin. Lijkt me ook geweldig hoor, zo'n totaal ander land en dan ook nog mooi weer. Echt heel erg goed van je om dit allemaal te zien. Als je dit leest ben je vast al een surf prof ha ha, en anders word je het misschien wel binnenkort. Ook nog dolfijnen of orka's gezien tijdens het surfen of zit je niet aan de zee?

    Ga vooral lekker door met genieten, wij gaan hier in Nederland door met jaloers zijn op jou :-).
    Lieve groet,

    Irene

  • 05 December 2013 - 18:03

    Sanne :

    gurl keep it going

  • 05 December 2013 - 18:03

    Sanne :

    gurl keep it going

  • 05 December 2013 - 20:39

    Rosemarijn:

    ha , Nicoline,
    Wat leuk je reis ervaringen te lezen, zo te horen hou je, je goed op de been en wil je zo min mogelijk missen. Gelijk want dit is de reis, die je waarschijnlijk nooit meer zo mee maakt. Geniet en ik zie uit naar je volgend verslag,
    liefs Rosemarijn

  • 06 December 2013 - 07:37

    Noortje:

    Lieve Nic,

    Wat een ontzettend leuk relaas van je eerste ervaringen op reis en goed te horen dat je zo geniet "Down Under!
    Niet dat ik anders had verwacht,maar toch..Ook fijn dat je voor het eerste gedeelte al in een leuke groep terechtkwam en dat je al zoveel hebt gezien en genoten!
    Het lijkt daardoor wel alsof je al een maand,zo niet langer weg bent,he?
    Alleen wel jammer dat je zo'n last hebt van heimwee;naar je familie en het heerlijke klimaat hier(ha,ha)
    Gister weer een heuse Herfststorm gehad met code oranje/rood.
    Dus Nic,ga vooral lekker door met genieten daar;ook ik kijk al reikhalzend uit naar je volgend verslag!!
    Dikke kus,ook namens Hans van Noortje

  • 07 December 2013 - 08:58

    Rosa:

    Hoi Nicolien,

    Wat een onwijs leuk verslag! Zo te lezen heb je het erg naar je zin in Australië.
    Ik heb ook een keer ge-bodyboard dat vond ik ook heel leuk.
    Geniet er maar lekker van.

    Groetjes van Rosa (én Mats, Jeroen en Carolien)

  • 15 December 2013 - 17:07

    Tante Josje:

    Heel leuk om jouw belevenissen te horen

  • 16 December 2013 - 11:55

    E.van Der Pol:

    lieverd, Bas heeft gezorgd data ik nu ook kan reageren. Wat een pracht vakantie zo.Ik benijd je wel hoor. Geweldig zoveel te zien en te beleven. hoe zit het met de taal? Kun je de Aussies. Goed verstaan? Dra.gen ze nog van die mooie hoeden? weet je dat ze in de oorlog in Indie zaten om mee te vechten tegen de Japanners? het waren mooie stoere kerels! dit is dus een stukje geschiedenis. meis geniet lekker verder,tot de volgende brief. Dikke zoen van je Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicoline

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisverhalen volgen!

Actief sinds 18 Nov. 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 3629

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 04 Juni 2014

Backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland!

18 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: